vissa saker förändras, andra inte…

Jag har inte direkt varit en flitig bloggarinna på sista tiden, detta för att jag befunnit mig i en extremt märklig bubbla av jaha-då-skulle-jag-bli-student-på-riktigt-I-SVERIGE.

Var fjärde minut får jag påminna mig om att detta är verkligt och jag inte alls drömmer. Jag är här nu, i Sollefteå. En ytterst liten stad utan några som helst dofter, oväsen eller hundar som skäller för hyenor om natten. Jag kan köpa Marabou Black när jag vill, diskbänken är rymlig och vattnet tar aldrig slut. Ingen tigger av mig eller ropar ”Kina” när de ser mig. Några minibussar syns inte till, inga vägomläggningar, husbyggen eller uppgrävda trottoarer heller. Allt är ordnat och lugnt. Allt är enkelt och smidigt.

För varje dag så känns det lite bättre. Lite roligare. Lite rimligare.

Som att jag kommer att klara av det här. Som att jag kommer att klara av att vara här mentalt också.

Min musiksmak däremot… ;-)

 

Kommentera!

