en ny värld simmar in i bilden

IMG_20130630_084352min etiopiska mor har virkat en väska till mig att ha i Sverige!

Idag har jag spanat på mobilabonnemang, vilket blir mitt första mobilabonnemang någonsin. (Här i Etiopien kan vanliga dödliga inte få annat än refillkort.) Det känns stort och vuxet. Och i mitt stilla sinne undrar jag hur jag ska klara det här med marknadsekonomi-konsumtionshets-valfrihet i överflöd-konceptet. Då jag (tack Elin för tipset!) bara har Halebop som alternativ (som har vänlig att ringa till Etiopien-taxa) så har jag två abonnemang att välja mellan. Alldeles för många alternativ kan jag tycka. :)

En annan sak jag tänker på är att jag börjar bli gammal. På det viset att jag inte är särskilt ung längre och ju mer jag tänker på det desto gladare blir jag. Det är en härlig ålder jag har nu, ett par kilo klokare än jag var för tio år sedan och väldigt mycket mer trygg i mig själv. Det är en källa till stor tacksamhet, att stå inför ett vägskäl och inte ångra något och inte heller vilja vrida tillbaka tiden.

Kommentera!

