dubbla eller bubbla

IMG_20130516_170623

Vardagsdramatik. Stort imponeringsfaktor när brandkåren kom inom femton minuter, lite mindre imponerande att ingen tänkt på att det vore bra om brandbilen kom ända fram. Nu gick det bra ändå för branden var liten och utomhus så brandmännen tittade lite bara och sedan åkte de iväg mot nya äventyr.

IMG_20130518_182652

A förklarar vad han har byggt: ”Ett hus och en toalett”.

IMG_20130518_182615

Ett spår efter mina föräldrar är detta aftonblad. Och jämt när jag ser rubriken läser jag BUBBELMORDET eller DUBBELBORDET. En väldigt konstig biverkan av att jag lärt mig läsa amharinja: att när jag ska snabbläsa så kan det bli lite vad som helst.

IMG_20130516_170710

Om jag av någon outgrundlig anledning skulle måsta jobba på ett bygge så skulle jag dö av höjdskräck.

 

Och igår kväll åkte päronen till flygplatsen och sedan åkte jag och A hem. Och sedan väckte han mig i morse kl 6 med en otålig ”BLIR DET ALDRIG MORGON HÄR?”. Och jag tänkte att alla människor som har barn jämt verkligen är beundransvärda personer. Sedan sa jag ”Gå och kolla i fönstret om det är morgon”. Och det var det.

Sedan har jag varit på skolan mest hela dagen. Och bland annat lärt mig att om man vill registrera ett politiskt parti här så måste man ha 1 500 medlemmar först.

Kommentera!

