skärtorsdag och stundande äventyr

IMG_20130223_174938Idag är det skärtorsdag och det fungerar på exakt samma sätt som dagen innan storhelg i Sverige. Folk överallt, alla ska handla och fixa och förbereda. Så även jag, men inte bara för att det är påsk men för att imorgon kommer mina fina päron hit!

Det blir en tidig avfärd till flygplatsen och sist jag var dit och hämtade besökare så var planet fasligt försenat. Och då lovade jag mig själv att aldrig åka på flygplatsen ensam igen. Och då tänkte jag att vad är roligare än att åka med någon som tycker det är det häftigaste som finns att åka taxi och räknar flygplatsen att ligga vid gränsen till jordens ände? Nej, precis. Så imorgon drar jag och A till flygplatsen och det kommer att bli ett äventyr! När jag rör mig i stan ensam är jag inte så taggad på att räkna alla bussar jag ser och det är sällan jag blir riktigt jublande glad när jag ser en moped, men A har lite roligare inställning till livet.

Och så ser jag fram emot att träffa päronen. Och jag undrar lite vad pappa ska säga om elektriciteten i köket, jag gissar att det kommer vissa åsikter. (”Elektrikern” har gjort vissa anordningar som nog inte skulle få godkänt i Sverige.)

Sist men inte minst så kommer ju även min kära Marabou Black! Att blanda choklad och lakrits är utan underdrift en av de smartare grejer som mänskligheten kommit på.

Glad påsk!

Kommentera!

