hej på mig

Jag pratade med en vän igår som jag inte pratat med på ett tag.

Jo det är så att jag funderar på om jag kanske skulle göra si och så, försökte jag säga så inlindat och obeslutsamt jag bara kunde för att jag inte gillar chocka mina vänner i onödan.

OJ OJ OJ! hörs i andra änden av luren.

Vad är det? 

Jag känner dig. Om du ”funderar” på nåt så betyder det att du redan har bestämt dig. 


Vilket ju var helt rätt förstås. Det var bara jag som blev väldigt förvånad vilket roade mig i efterhand. Jag tror alltså att jag kan (i all välmening, men ändå) lura mina vänner? Att de inte skulle märka vem jag är?

Vänner har ju den fördelen att de ser på en själv utan de illusioner och det självbedrägeri som man lätt blandar in i relationen till sig själv. :)

 

Kommentera!

