sol i sinne

 

IMG_20130405_145713regnet bjöd på sig själv

Idag fick jag möjligheten att se vad mitt lilla hus går för när himlens alla vattenresurser släpptes ned utan tanke på morgondagen. En sak har jag lärt mig och det är att man kan aldrig förvänta sig att hus är byggda för att klara en etiopisk regnperiod, trots att den är minst fyra månader per år. Mitt hus får semi-godkänt sammanlagt. Godkänt för att ha byggt tak över fönstret så det inte regnar in där, men underkänt för att hela altanen lutar i riktning mot huset så när det regnar har jag en stor sjö utanför dörren. I efterhand har en liten vall byggts upp så det rinner inte in i huset. Men ändå. I mitt extrakök däremot, regnar det in precis som väntat och precis motsatt till vad min hyresvärd sade. Nu funkar det ändå, för det regnar in på rätt sida. Så jag får vara nöjd med regntest-resultatet. Det är i alla fall bäst hittills av de tre senaste husen jag bott i.IMG_20130405_114533lugg-ångest är också en form av ångest

 Jag har börjat tänka mitt liv som en hockeymatch. Spel uppdelat i tre perioder. En period är dock inte tjugo minuter, utan trettio år. Det är en tanke jag inte hunnit utveckla så mycket än men som  kommer att återkomma. Med en period spelad är det ju dags att se över sin taktik lite.IMG_20130201_170841I övrigt så väntade en stor hög med läsning på mig när jag landade här. Jag missade de två första veckorna på universitetet som startade när jag var i Sverige. Nu gör det inte så mycket eftersom jag älskar att läsa och fascineras över hur mycket det finns som jag inte vet! Den dag jag slutar vilja lära mig nåt nytt är en mycket dålig dag.

 

2 reaktioner på ”sol i sinne

Kommentera!

