Jag kom hem igår morse

Och uppenbarligen har jag förfinat min ”vara där jag är”-metod för när jag satt i taxin från flygplatsen så var jag för första gången på sju år överraskad av trafiken. Lite svagt hann jag också notera att flygplatsen här i stan är en rätt så kaotisk plats egentligen men eftersom mitt plan var lite sent så missade vi morgonruschen av planen som landar samtidigt och vars passagerare snabbt bildar en extremt lång kö till passkontrollen. Så kön var borta och allt gick väldigt fort och en sån gång spelar kaos väldigt liten roll.

Roligast med resan var min nya svensketiopiska (etiopisksvenska?) bekantskap. En person som flyttat till Sverige från Etiopien. Det var inte svårt att hitta samtalsämnen eftersom våra liv är likadana fast spegelvända och det var förövrigt första gången jag haft ett samtal med en etiopier på amharinja utblandat med svenska :)

Men nu är jag hemma och första projektet jag ska ta tag i är min förmodade gallsten som jag  haft flera veckor men som jag inte betrodde svensk sjukvård att hinna göra något åt på två veckor.

En reaktion på ”Jag kom hem igår morse

Kommentera!

