jag behöver jobba på golvet

Eller: jag behöver balans i livet.

Eller, mest troligt:

Jag. Saknar. Verkligen. Att. Undervisa.

Och då har jag kommit på den eminenta idén att det vore ju jättekul om det gick att ge lite engelska-stödundervisning utanför skoltid för några kommunala elever barskrapade på så många andra möjligheter än ”jag kan lyckas i livet om jag har väldigt bra skolresultat”.

Och med början från årskurs sju så är all undervisning i kommunala skolor på engelska. Är man då ingen hejare på det språket så säger det sig själv att man inte kommer lära sig så mycket i skolan.

Så jag tänkte börja med att gå till en kommunal skola här i närheten och prata med rektorn och höra om de tycker det är en lika bra idé som jag.

Och anledningen till varför jag skriver det här (annars skriver jag helst bara om sånt jag redan gjort) är för då ballar jag inte ur.

Så fortsättning följer :)

Kommentera!

