jag vrider och vänder

IMG_20130219_202725Så här ser det ut där jag bor. 

Addis är så himla varmt just nu att det är på gränsen. Mitt på dagen vill man inte gärna trängas i en stekhet minibuss och inte heller ta någon promenad i gassande solsken. Det innebär dock inte att man inte måste göra det, och när det inträffar: helst utan att klaga. Där har jag en ständig vardagsutmaning. (Särskilt med tanke på att jag under regnperioden väldigt ofta gnäller över det motsatta.)

Mentalt är jag fortfarande kvar hos Oscar Pistorius, då han ju som bekant symboliserar mitt tvivel på mänskligheten. Det är (åtminstone för mig) lätt att tro på Gud men inte fullt lika enkelt att tro på människan (där inkluderas även jag själv). Desperat försöker min hjärna återställa min tro på att det går att förändra världen, men nog verkar det snarare som att världen förändrar en själv istället. Och kanske är inte det sämre i slutändan.

Hur som helst tycker jag det är bra att vrida och vända på allt ibland.

Kommentera!

