Vad jag gör, del 1

IMG_20130131_163521obehandlad bomull

Här skulle jag även kunna sätta rubriken ”Bästa sättet att hjälpa”, eftersom vad jag nu kommer att säga inte är bara vad jag gör men också vad jag tycker är allra bästa formeln:

människor som inte kan försörja sig + arbete = människor kan försörja sig

Det är således en av de uppgifter jag ägnar mycket tid åt under 2013.

Det går i stora drag ut på att hitta marknader och hjälpa till med produktutveckling för vävarna här i stan, så att de ska kunna försörja sig på vad de gör (vilket de har stora svårigheter med i dagsläget).

Jag tror alltid att det är viktigt att utgå från möjligheterna istället för problemen när man vill hjälpa människor och i detta specifika fall så har dessa människor en unik tillgång i att de är fantastiskt duktiga på att göra tyger. Vad de saknar är en marknad för sina produkter samt kunskap om vad marknaden vill ha. Tillför man det så är biffen stekt! (Nu låter det extremt mycket enklare än vad det är men ändå!)

Allt som har med detta att göra kommer jag skriva om under kategorin ”Vävarna”.

Hoppas ni tycker detta är lika spännande som jag!

En reaktion på ”Vad jag gör, del 1

  1. Ping: en dag och en vattentunna | utvandraren

Kommentera!

