paradoxen

IMG_20120726_180911

Just nu är det mycket förändringar i min tillvaro.

Och jag märker hur det gör mig lugn och jublande glad.

Inte för att saker varit dåliga på något sätt, men för att jag får panik när saker ser likadana ut hela tiden. När inget förändras, när jag fastnar i mönster och slutar tänka nya saker.

Det tar fram de allra värsta egenskaperna ur mig. Som att jag blir gnällig för att bara nämna ett exempel.

När allt vänds upp och ned däremot, när jag har kniven mot strupen och inget är klart eller utstakat.
Då det är läskigt att leva.

Det är då jag blir lugn. Trygg. Stabil.

För då vet jag att jag inte fastnat och hakat upp mig.

Kommentera!

