oslagbar lördag

Idag har det varit årets största högtid vilket innebär att hela stan står stilla och man kan inte göra något alls egentligen, om man med ”göra” menar konstruktiva saker. Så jag passade på att ignorera mina stundande tentor och istället spendera dagen med fina människor på löpande band. IMG_20130119_214545Hela förmiddagen satt jag i stans trevligaste hotellobby och pimplade te och surrade med en god vän. Tre timmar försvann på en svinblink och sedan raggade jag upp en Lada-taxi som sicksackade sig fram på de få vägar som inte var blockerade av processioner.IMG_20130113_122629Efter lite mer sicksackande i självaste folksamlingen så kom jag till slut fram till födelsedagskalaset jag var bjuden på. Fyra timmar med kaffeceremoni, lekar och ballonger samt invigningen av afrikanska mästerskapen i fotboll på teve. ”ÅH KOLLA VILKA DÄCK!!” ”Nja, det är trummor” och så vidare.IMG_20130119_214456Sedan begav jag mig ut i den vimpelprydda stan och vidare till nästa möte. IMG_20130119_214412Och där kunde jag inte låta bli att ta denna bild!

Och poängen blir

att det får ta tid att umgås med människor: oslagbart!

Kommentera!

