halva paniken avklarad

IMG_20130116_185039Solnedgång, plastblommor och… ett papper med en stämpel på!

Det gick så otroligt smidigt att få papperet från skolan till migrationsverket att jag knappt märkte vad som hände. Jag och skolans vicepresident (som är den som får skriva såna brev i det här fallet och ja, är det inte härligt när man slår på stort när man delar ut titlar?!) pratade Kina och politik medan hans sekreterare stämplade och vek och ordnade med detta A4-papper som jag så innerligt ville ha. (Ekvationen lyder ”inget papper = inget förlängt uppehållstillstånd”)

Sedan gick jag därifrån med både papper och chock, eftersom det är helt obeskrivligt att få något fixat på femton minuter när man räknat med elva dagar.

Nu ska jag bara ha panik till nästa vecka då jag ska på migrationsverket och se vad mitt papper går för. (Jag tror egentligen inte att jag behöver ha panik, men när det gäller migrationsverket så är panik obligatoriskt och oundvikligt tills man har uppehållstillståndet i sin hand.)

Kommentera!

