det går inte!

IMG_20130111_152550

Ibland är det extremt svårt att se möjligheterna istället för problemen, och kanske allra särskilt mycket bara av att bo i detta land. Byråkratin som råder är inte direkt möjligheternas bästa vän, snarare tvärtom. ”Nej det går inte” är en mening som jag får höra i princip varje dag.

Och som när den här bilden togs tidigare idag, så hade jag just fått höra det! Jag hade en jättebra idé hur jag skulle ordna vissa praktiska saker, men byråkratin hade en annan tanke om det: nej, det går inte!

Den känslan är bland det värsta jag vet, när man kommit på något smart och verkligen vill genomföra det och sedan så tar det tvärstopp, inte för någon annan anledning än ett ”nej men det går inte”- byråkratiskt anti-flexibelt system.

Det viktiga då är att göra hjärt-lung-räddning på sin attityd och så snabbt det bara går flytta fokus från det omöjliga till en möjlig väg framåt. (Det finns alltid en väg och alltid alternativ men det gäller att orka se dem.)

Det var av den anledningen jag satte mig vid ett plastbord under ett parasoll och plockade upp mig själv innan jag fortsatte till nästa möte.

För att allt börjar i huvudet.

Kommentera!

