bita i det sura äpplet

IMG_20121217_234457

Idag har varit en fin dag som avslutades med att jag hade tänkt klä julgranen.

Det blev ett platt fall till marken med den planen eftersom någon råkat glömma den lilla detaljen att förvara granen och pinnarna som agerar granfötter på samma ställe.

En annan sak är detta med verkligheten. I veckan försöker jag på ett skoningslöst sätt att utsätta mig för verkligheten, som ofta ser ut som följer:

a) jag har en del skavanker som jag gärna blundar för och som jag denna vecka tvingat mig själv att möta

b) jag har en del illusioner som jag gärna håller fast vid och i veckan har jag tvingat mig att krossa dem

Jättehärlig hobby om jag får säga det själv… men nödvändigt.

Sanningen är ju det som gör oss fri.

Och leder framåt.

Kommentera!

