det blir bra

IMG_20120725_155118

Ibland så kommer den sköljandes över mig, den där isande ångesten som snörper åt själen så att den ställer sig blixtstilla i ett hörn och gör absolut ingenting.

Ångesten handlar alltid om att inte vara duktig nog, inte ha gjort rätt eller att vara ensam och övergiven.

Vanligtvis går den över lika fort som den kom.

Vad är det värsta som kan hända? Är en fråga vars svar ofta kan dräpa ångesten väldigt effektivt.

Annars funkar det bra att vara i det läget jag står i just nu:

vägskälet. När allt det som var ligger bakom och:

framför ligger ett hav av läskiga möjligheter ackompanjerad av en ocean av skräckblandad förtjusning.

Det är som en riktigt spännande film, det här som kallas mitt liv.

Jag har ingen aning om hur det kommer att sluta. Det enda jag vet, eller åtminstone valt att tro, är att det kommer att bli bra.

Kommentera!

