geléhjärnan och jag

IMG_20121208_171710

En av alla saker som skulle göras idag var en massa uppgifter till redovisningskursen. En månad har passerat sedan jag började mitt dubbelskift av skolor och enklaste sättet att beskriva det på är som att min hjärna blivit gelé. Jag brukar vara drottningen av fokus och kunde lätt plugga åtta timmar i sträck (med avbrott för mat såklart) och vara fokuserad. Nu klarar jag tio minuter, sedan lägger sig hjärnan ner och dör.

IMG_20121209_215803

Så under alla pauser (som var längre och fler än plugg-stunderna), så gjorde jag detta collage av cd-omslag. Det säger så mycket mer om hur panikslagen min hjärna är än hur kreativ jag är eftersom jag aldrig skulle komma på tanken att pyssla i vanliga fall.

Och snart börjar jag få panik på riktigt, för om två veckor har jag flera tentor och med ett nytt betygssystem som gjort livet mycket hårdare för alla studenter som önskar bra resultat så är det inte riktigt det ultimata utgångsläget.

Kommentera!

