det är just nu jag lever

IMG_20130131_151954

Det är lätt att livet går på räls där tiden bara går och går och allt man egentligen ville göra och säga sakta men säkert sjunker längre ned i glömskans djupa hav.

Därför behövs påminnelser om att livet är skört, vackert, underbart, eländigt och fantastiskt. Och att vi inte har all tid i världen, att det inte bara handlar om att planera för framtiden utan allra mest om att leva idag. Älska, tacka, skratta, gråta, försöka, hoppas och hoppas lite till. Och att följa sina drömmar (som ser så olika ut för varje människa och inte alla drömmer om Paris, det viktiga är att veta om sina drömmar.) Att inte ångra sig när slutet kommer. Att verkligen ha levt den tid som var ens stund här på jorden.

För mig var veckans påminnelse dessa två, väldigt olika blogginlägg:

Jag tänker inte skriva om hur liten jag känner mig inför de sekunder som kommer att komma, då jag vet att när jag nu somnar, så vaknar jag aldrig mer.

samt

En reaktion på ”det är just nu jag lever

Kommentera!

